Day 2: The illusive dugong, Belgen & invasion of the Scots

29 november 2015 - Moreton Island, Australië

Na een prima 1e nacht, werd ik vrij vroeg wakker om op tijd te zijn voor mijn 1e trip: snorkelen & marine wildlife spotten!

Op de boot waren o.a. een heel vriendelijk Canadees echtpaar en 3 Belgische jongens, die hier studeren. Was super gezellig en we gaan waarschijnlijk nog wel een keer een drankje doen.

Het snorkelen was heel tof, vlak voor Moreton Island bij een aantal scheepswrakken. Echt ontzettend veel vissen gezien!

Het wildlife spotten was een minder groot succes: geen dolfijnen, 2 grote zeeschildpadden (150 jaar oud ongeveer) gezien en heel even op een afstandje een dugong. Maar het fotogenieke jonge schildpadje dat een paar keer echt vlak naast de boot boven water kwam maakte een hoop goed.

's Middags de eerste "tropische storm" meegemaakt (gelukkig was ik al in het hostel). Ik wist niet dat zoveel regen mogelijk was! Ook even wat onweer (en een lekkend raam in de kamer hihi).

Aangename verrassing: 3 leuke Schotse meiden als nieuwe roomies! Morgen gaan we gezellig met zn vieren naar Lone Pine Koala Sanctuary.