14 & 15 december: Kangaroo Island

15 december 2015 - Kangaroo Island, Australië

Allejezus vroeg mn bed uit (5 uur 's ochtends) om op tijd bij de bushalte te zijn voor mn tour naar Kangaroo Island, maar het was het waard!

Eerst 2,5 uur met de bus naar de ferry, om daarna in ongeveer 45 minuten de oversteek naar Kangaroo Island te maken. Vanaf daar gingen we met een hele luxe tourbus (we waren met zn 10en en er kon waarschijnlijk iets van 50 man in die bus) het eiland rond!

Dag 1 startte met een bezoek aan een 'honey bee farm', waar ze één of andere zeldzame/unieke bijensoort hebben (je mag ook absoluut geen honing meenemen naar het eiland, omdat hier ziektes in zouden kunnen zitten).

Vervolgens gingen we naar Seal Bay, waar je wilde zeeleeuwen kunt zien (je mag tot op 10m afstand van ze komen, echt super gaaf!). Ook heel mooi om die zeeleeuwen door de golven heen te zien sjezen en ze boven het water uit te zien springen.

De volgende stop was de Birds of Prey Free-Flight Show, waar ik een Barking Owl en een Wedgetail Eagle op mn hand kreeg (wel op zo'n speciale handschoen natuurlijk). Die wedgetails zijn de grootste roofvogel soort in Australië en inderdaad 4 kilo aan vogel op je arm is best zwaar!

Laatste stop van de dag was het voeren van de pelikanen, door een man die waarschijnlijk iets teveel in de zon heeft gezeten in zn leven. Het was nogal een apart figuur zeg maar ;) maar wel een leuk gezicht! Ik kon alleen de angst dat één van die beesten op mn kop zou schijten niet echt los laten haha, dus ik was blij toen het voorbij was!

Dag 2 startte met een trip naar de Emu Ridge Eucalyptus Distillery. Echt onwijs interessant! Ik wist niet dat je zoveel kon met eucalyptus olie haha. We kregen een hele leuke rondleiding van de eigenaar (ook een beetje een apart type) en heb daarna even wat spulletjes gekocht in hun winkeltje.

Next stop: Kangaroo Island Wildlife Park. Hier kon je kangoeroes met de hand voeren (so cute!) en allerlei andere inheemse beestjes zien. Hier ook eindelijk een possum gezien, ze worden hier als ongedierte beschouwd, maar wat een lieve koppies!

Daarna naar de Remarkable Rocks en Admirals Arch gegaan, hele aparte rotsformaties, een oude vuurtoren en wilde longnose fur seals. Die beesten stinken echt een uur in de wind!

Laatste stop was Hanson Bay Sanctuary voor de Koala Walk, hier zaten meerdere wilde koalas in de bomen en zagen we ook een echidna, echt een maf beestje!

En na deze 2 volle dagen was het tijd for the long journey back to Adelaide, compleet gesloopt, maar het was absoluut een schitterende ervaring!

1. Astrid:
    22 december 2015
    Nou Moon, ik ben jaloers op je hoor, al die mooie natuur en beesten die je daar ziet. Maar ik ben tegelijkertijd ook heel trots op je, je doet het toch maar en allemaal alleen. Hartstikke goed hoor!
    Nou nog een hele fijne tijd!
    Liefs xxx