Week 2: Adelaide

13 december 2015 - Adelaide, Australië

Zondag 6 december kwam ik aan het begin van de middag aan in Adelaide. Super leuk om na bijna 2 jaar Skypen mn maatje Andy weer te zien! Het was met 40 graden wel mussen vallen dood van het dak weer, maar beter te doen dan de muggy (vochtige) hitte van Cairns.

Maandag gingen we naar Victor Harbor, een schattig klein kustplaatsje. Tijd voor fish & chips! Daarna via een lange loopbrug naar Granite Island gelopen en een rondje over het eiland gedaan. Ze hebben daar fairy penguins, echt te schattig!

Daarna even 2 dagen rustig aan gedaan en donderdag was het tijd om het CBD te gaan verkennen! Andy zette me s ochtends af voor hij naar zn werk ging en ik heb heerlijk ontbeten daar! Daarna geshopt en naar Victoria Square gelopen, om uiteindelijk de bus terug naar huis te pakken.

Vrijdag was het dierentuin dag! Schitterende dierentuin, voor het eerst in mijn leven pandas gezien! Leuke bonus: Hugh Jackman (Wolverine) was die dag toevallig ook in de dierentuin! 's Avonds naar vrienden van Andy gegaan (Heinrich en Maddie) en wat gedronken bij Semaphore Beach. Super leuk stel!

Zaterdag weer even rustig aan gedaan (de nodige wasjes gedraaid) en aan het einde van de middag naar het schattige dorpje Hahndorf gegaan. Dit is de eerste Duitse settlement in Australië. Ze hadden er zelfs een Nederlands pannenkoekenhuis haha! Heerlijk gegeten en daarna naar Mount Lofty gereden om daar de zonsondergang te zien. Hier zag ik ook mijn eerste kangoeroes in het wild!

Zondag was het tijd voor the big fight, UFC! McGregor vs Aldo en dit moest gekeken worden in de pub met een hele groep vrienden van Andy. Echt een geweldige middag! Heb zelfs nog wat geld gewonnen met gokken op de uitkomst ^^

Tenslotte ook nog even last minute 2 dagen Kangaroo Island geboekt en toen was de week alweer voorbij!

1. Ellen:
    20 december 2015
    Weer mooie dingen mee gemaakt .Veel plezier nog dikke knuffels ons