NZ week 1: meeting the whanau

28 december 2015 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Zondagavond (20 december) was t tijd om voorlopig afscheid te nemen van Australië en mn whanau (Maori voor familie) in NZ op te gaan zoeken!

Na een ellendige vlucht (vertraging, turbulentie en kotsen in t vliegtuig) kwam ik rond 5 uur 's ochtends aan in Auckland. John en Margaret hadden al een shuttle bus voor me geregeld, dus hoefde nergens naar om te kijken, heel fijn!

Rond half 7 kwam ik aan bij hun huis in Parnell, 1 van de wijken van Auckland. Ik werd ontzettend warm ontvangen met knuffels en een heerlijk kopje thee en ontbijt. I loved them instantly! Wat een geweldig lieve mensen!

De eerste paar dagen in Auckland lieten ze me de stad zien: Mt Albert waar John is opgegroeid, de haven en boulevard, de parken en een paar leuke winkeltjes. Ook het oudste/kleinste kerkje van Auckland en de aangrenzende 'kak wijk' mocht niet ontbreken!

Ik denk dat ik de eerste dag al verliefd was op dit land. Het is hier zo ontzettend mooi! In tegenstelling tot Australië is het hier overal groen, een wat meer aangename temperatuur en geen kale vlaktes maar bergen! BERGEN!

Met kerst was het tijd om heel de familie te ontmoeten. For those of you who don't know: de broer van mijn oma (oom Henny) is jaaaaaaaren geleden verhuisd naar NZ en inmiddels is hier een heuse Van Kan clan, met inmiddels 4 generaties!
Ik werd super leuk ontvangen en werd door een heleboel mensen uitgenodigd om te komen logeren (conclusie: ik moet zsm weer een reisje naar NZ boeken). En volgend jaar krijg ik ook een paar logees :)
Misschien vond ik het nog wel het leukst om tante Edna te ontmoeten, de vrouw van oom Henny. Wat een geweldig mens! Deed vroeger fanatiek aan skydiven en is nu met bijna 80 jaar nog ontzettend energiek en scherp!

Op Boxing Day (onze 2e kerstdag) was het tijd om naar Mangawhai te gaan, naar het beach house van John en Margaret. Daarover straks meer!