Day 6 & 7: Cape Tribulation

5 december 2015 - Cape Tribulation, Australië

Twee dagen doorbrengen in het oudste regenwoud van de wereld, dat is toch vet?

Het Daintree regenwoud is naar schatting 120 miljoen jaar oud, dus ik heb door hetzelfde bos gelopen als de dinosauriërs!

Na een aardige rit (met geniaal commentaar van onze gids Peter) en met de ferry de rivier over, was het tijd voor ons eerste stukje de jungle in: boardwalk. Gelukkig geen mega spinnen gezien maar wel hagedissen en hele bijzondere planten en bomen.

Aangekomen bij ons hostel (Beach House) even een stukje over het strand gelopen. Je mocht absoluut het water niet ingaan, omdat er dodelijke box jellyfish en salties (krokodillen) konden zitten.

Oh je mobiele telefoon werkt trouwens niet in Cape Trib, geen bereik haha!

's Middags was het tijd voor mij om te gaan jungle surfen: aan een zipline van platform naar platform tussen de bomen door sjezen, op zo'n 15 tot 20 meter hoogte. Echt een van de leukste dingen die ik ooit heb gedaan! De gasten die ons begeleidden hadden al snel door dat ik niet bang was, dus werd ik een heel snel stuk achterstevoren gestuurd en natuurlijk moest ik ook een deel a la Lara Croft ondersteboven ^^

's Avonds vroeg naar bed, want de volgende ochtend zouden ik en Sasza (een Zweedse jongen die ik had ontmoet in de bus) gaan hiken naar "the waterhole". Nou dat hebben we geweten hihi! In totaal bijna 8km gelopen, berg op berg af (echt steile stukken, niet normaal), in de tropische hitte en zelfs nog een stuk door de bush bush! Maar het was absoluut de moeite waard! Wat een schitterende plek! Hebben er even snel een duik genomen (das stiekem best spannend, want ze zeggen wel dat precies daar geen krokodillen komen, maar je zult maar net pech hebben). Op de terugweg konden we gelukkig de laatste anderhalve kilometer meeliften met een vrachtwagen, wat echt super fijn was!

Daarna terug de bus in en back to civilization! Eerst nog even een river cruise gedaan op zoek naar krokodillen! Één hele grote gespot: Scarface, het alfa mannetje van de rivier. Een monster van 4.5 meter lang! Hij zwom vlak langs de boot, dus dat was wel gaaf om te zien!

Tenslotte op de terugweg ook nog een stop gemaakt bij de Mossman Gorge. Dit natuurgebied is een soort reservaat voor aboriginals. Super mooi om te zien!

Gelukkig/helaas tijdens deze trip geen cassowaries gezien (is super zeldzaam), maar ik geloof dat ik ze tijdens t wandelen ook niet tegen wilde komen....

1. Bart:
    5 december 2015
    Spannend. Lara Croft.
    Best wel veel vreemde beesten heb ik gegoogled. Hugs bart en ellen
  2. Astrid:
    5 december 2015
    Hi Moon,
    Hoe je het durft snap ik niet, je hebt niet mijn genen! Ik weet nog dat je 2jr was en we in de Beekse Bergen in een kabelbaantje stapten. Het ging goed totdat we boven water 10m boven de grond stil kwamen te hangen. Ik heb met mijn ogen dicht liedjes voor je zitten zingen. Doodeng vond ik het! Dat was tevens de laatste keer dat ik in een kabelbaantje gegaan ben. Maar het had kennelijk geen invloed op jou. Ik wil geloven dat het een mooie en spannende trip geweest is.
    Liefs mama
  3. Simone Mink:
    Hi Bart en Ellen,

Er zitten daar zeker gekke beesten! Maar gelukkig ook hele mooie vlinders (Ulysses butterfly) :)

Dikke knuffel terug!
  4. Simone Mink:
    Hi moesje,

Nee qua hoogtes heb ik zeker niet jouw genen hihi ;) volgens die gasten was ik een thrill seeker, klopt wel denk ik haha! En het was een schitterend avontuur, die wandeling was heel zwaar maar echt 200% de moeite waard!

En die kabelbaan kan ik me niet herinneren, held op sokken ben je hihi ;)

Xxx
  5. Ellen:
    6 december 2015
    Geweldig verhaal weer ,ik heb het gevoel dat ik mee reis heerlijk love you ❤
  6. Simone Mink:
    7 december 2015
    Haha dankjewel! Ik kom zodra ik thuis ben een uitgebreide fotoreportage showen :) love you too ❤